lørdag 5. mai 2012

Let yourself have something sweet!

Når det er helg er det vel greit å unne seg litt ekstra. Jeg har det ihvertfall sånn at søtsakene kommer frem så fort fredagen er her!

Muffins er jo blitt en stor trend, og jeg har slengt meg på!

Det er jo enkelt å lage, og blir automatisk i posjonsformer. Og jammen smaker de ganske godt også!

Her kommer en versjon av mine sjokolade og peanøtt cupcakes, med sjokoladefrosting!

Du trenger:

85g smør
112g sukker
2 egg
1 ts vanilje (ekstrakt eller sukker)
1 ts bakepulver
1/2ts natron
175g mel
100ml cultura/kefir
2 ss peanøttsmør

Begynn med å piske smør og sukker hvitt og luftig.

Tilsett så ett og ett egg, og pisk godt mellom hver gang.
Tilsett så det tørre (bakepulver,mel,natron og vanilje) vekselvis med det våte (cultura/kefir).
Til sist rører du inn peanøttsmøret.

Ha oppi 1 god spiseskje i hver muffinsform, og stek ved 160 grader i ca 15 min.

Her kommer det ann på komfyren, så kort heller ned stekeperioden og sjekk muffinsene med jevne mellomrom. La avkjøle på rist.

Skal muffinsene pyntes, så anbefaler jeg en sjokoladefrosting. Jeg brukte denne.

Du trenger:

50g smør
135g kokesjokolade
65g melis
25g kakao
1ss vanilje (sukker eller ekstrakt)

Smelt sjokoladen og pisk sammen smør og melis til hvitt og luftig.
Bland kakaopulveret med vann til det blir en jevn masse.
Rør så alt sammen. Ha oppi en sprøytepose og pynt som du selv ønsker!
Håper det smaker!

1 kommentar:

  1. nomnomnom, du glemte å sende noen til meg.

    SvarSlett